Cartells a les parades d’autobus convocant a una assemblea veïnal pel transport públic aquest dimecres

Portal Sant Antoni


Aquest dilluns un gran nombre de parades d’autobus i estacions de metro del barri han aparegut amb cartells convocant a diversos actes relacionats amb la vaga dels transports públics que hi ha convocada de cara a la setmana que ve.

Segons hem pogut saber, des de fa unes setmanes, persones de tots els barris han anat treballant per tal que a la vaga convocada per les treballadores i treballadors de TMB sigui també l’escenari on es visibilitzin les reivindicacions de les usuàries i usuaris del transport públic.

Des del seu espai web fan un seguiment de tot allò relacionat amb les mobilitzacions pel transport públic, així com de les convocatòries i declaracions que fa l’Assemblea de Treballadors de TMB. A més a més, han llançat un manifest en el que critiquen la recent pujada de tarifes, l’opacitat en la gestió eonòmica de l’empresa i els sobrecostos que genera una estructura directiva hipertrofiada.

L’Assemblea de Barri de Sant Antoni s’ha adherit al manifest i ha convocat per a aquest dimecres una assemblea oberta a tot el veïnat per tal de mostrar quines són les demandes que usuàries i usuaris de TMB ténen en relació al transport i explicar quina situació es preveu de cara a la setmana que ve. L’assemblea es farà a les 19:00h al vestíbul de la parada de Sant Antoni de la línea 2, a la sortida dels Tres Tombs (Ronda Sant Pau/Urgell).

 

Els motius de la vaga

Segons explica Josep Garganté, membre del comitè de vaga de TMB i del sindicat CGT, els motius que els han dut a convocar la vaga són tres: l’incompliment del conveni, les retallades en el servei i la pujada de tarifes: “Volem que [la direcció] compleixi els acords laborals vigents que hi ha amb els treballadors i treballadores de TMB i que compleixi amb la gent de Barcelona restituint el servei que han retallat i eliminat de bus i metro”. 

Els treballadors exigeixen que se’ls paguin 700€ que els deuen de l’any 2011 i que es compleixi el que marca el conveni fins a finals de 2012, que, a nivell econòmic, suposen uns 800€ per treballador. La direcció de TMB va anunciar-los que no compliria aquest conveni per manca de finançament.

D’altra banda, denuncien les retallades en el servei que ha fet la direcció, amb la conseqüent supressió de llocs de treball, que són les següents: ajust d’oferta en dies feiners en 14 línies; ajust d’oferta en caps de setmana i festius en 9 línies; supressió de 4 línies: 31, 35, 105 i 158; supressió de 3 línies en cap de setmana: 58, 75 i 91; ajust d’oferta del Bus del Barri, 20 línies de les quals totes menys la 111 i la 116 deixaran de circular en diumenges i festius.

Finalment, també denuncien la pujada de les tarifes d’aquest gener, que Garganté valora com a “completament inassumible per a la gent de Barcelona”.

 

Xavier Trias, responsable

El centre de la diana dels treballadors i dels usuaris sembla ser Xavier Trias, en qualitat d’alcalde de Barcelona i màxim responsable de l’AMT, l’entitat supramunicipal que gestiona, entre d’altres, els transports públics de l’Àrea Metropolitana. És des de l’AMT que s’han decidit tant les retallades com l’increment de les tarifes. En aquest sentit, resulten sorprenents les declaracions que Trias feia respecte a les pujades de tarifes quan era cap de l’oposició.

 

 

 

Anuncis